pátek 19. června 2015

PONT DES ARTS ♥

Pont des Art je jednoznačně jedním z mých nejoblíbenějších míst v Paříži. S velkou lítostí jsem nedávno četla článek o tom, že zámky lásky, které zamilovaní věšeli na most, kompletně zničily zábradlí. To se pod jejich vahou bortilo a celé kusy odpadávaly. Věšení zámků na památky všeobecně považuji skoro za vandalství. Pařížská radnice v červnu zahájila odstraňování původního zábradlí, které dočasně nahradila poněkud divokými růžovými panely. Ty by pak časem měly být nahrazeny snad prý skleněným zábradlím. A tohle celé mi připadá jako ohromná škoda. Je mi to moc líto, protože původní podoba mostu, kterou si pamatuji, byla senzační. 

Následující obrázky jsem fotila v létě 2008, kdy na zábradlí nebyl jediný zámek. Při tehdejší návštěvě Paříže jsem se sem chodila podívat každý den alespoň na chvilku.  Dokonce jsem tehdy na mostě jeden večer absolvovala i klasický piknik na dece s francouzským vínem, bagetou a plesnivým sýrem. Prostě tímhle chci říct, že mi původní vzhled mostu s drátěným zábradlím bude moc a moc chybět. Byla to moje srdeční záležitost a nezbývá než doufat, že se jim to nové skleněné zábradlí povede...

















A zjistila jsem, že fotek z Paříže z roku 2008 mám hromadu, tak někdy příště třeba další díl :)




2 komentáře: